Biztos már mindenki rácsodálkozott azon nagyszerű dologra, hogy az internet segítségével leküzdhetőek a legnagyobb távolságok legyen szó akár egy távoli ország megismeréséről vagy az ottani portékák megvásárlásáról. Manapság már számtalan kis app segít minket ezen termékek gyors megvásárlásában és legtöbbször potom áron néhány hét átfutása alatt szert tehetünk bármire mi szem szájnak ingere.

Vagy hozzájuthatnánk, ha csodálatos kis országunk nem járulna hozzá egy kis ingyen lutrival minden egyes szállításhoz. A játék lényege az, hogy bizonyos feltételek megválasztásával akár 100%-ra emelhetjük valószínűségét annak, hogy a Hong Kong-ból Kína másik felére szállított, majd onnan Magyarországra megérkező kis csomagunk a Magyar Posta által üzemeltett fekete lyuk martalékává válik. Magyarán ROHADTUL ELVESZIK a cucc és még mi kérhetjük az összeg megtérítését az eladótól égő arccal. (Legalábbis az 5. alkalom után már én is azt gondolnám, hogy megkapja a címzett a motyót és még a pénzt is visszakéri...)

Szóval nem kell mást tennünk, mint otthoni címre rendelünk kis összegű technikai cuccot. Ha többet is rendelünk, avval sajnálatos módon csökkentjük az elveszejtés esélyét. Ha pedig olyan elvetemültek vagyunk, hogy munkahelyre rendelünk, avval már komolyan bajba kerül szegény Posta és még a sikeres kiszállítás veszélye is szóba jön. Foci rajongóknak (ők szeretik a statisztikákat) mondanám hogy az utolsó 2-3 hónap elveszett / megrendelt vásárlásainak aránya 13/15, míg a munkahelyi 1/7.

Természetesen tettem panaszt. Halottnak a csók. Közölték velem, hogy a temérdek kis mütyür olyan mennyiségben érkezik hazánkba, hogy avval a kis apparátussal, mely rendelkezésre áll esélytelen nyilvántartást vezetni. Ha pedig értesítőt sem kapok, akkor az már bukta kategória.

Nem akarok általánosítani és becsülöm azokat a tisztes embereket, akik becsülettel végzik minden napi kézbesítő munkájukat, de úgy látszik mindenhol van egy férges alma, ami az egész szervezet renoméját lehúzza. Mert bárhogy szépítjük: a LOPÁS az LOPÁS.